|
|
Dostal jsem nevyžádaný e-mail. Pátral jsem po tom, jak se moje adresa dostala do databáze, a došel k firmě M&A Solutions. Ta ho zjevně zkopírovala z realitního webu a zájemcům mě prodávala v databázi jako uživatele slevových webů, který souhlasil se zasíláním obchodních sdělení.
V pondělí dorazilo obchodní sdělení. Nový slevový web mě informuje, že mi je bude posílat a že na to má nárok. Na druhou stranu je slušný a uvědomuje si, že by mi to mohlo vadit, tak mi dává možnost rovnou se odhlásit:
…rádi bychom Vás informovali, že jsme dne 3. 4. 2012 zakoupili od společnosti M&A Solutions s. r. o. databázi kontaktů, ve které jste uvedli výslovný souhlas se zasíláním reklamních sdělení i třetím stranám. Tuto databázi máme možnost jakkoliv vytěžovat a na uvedené kontakty zasílat reklamní sdělení.
Jsme si vědomi toho, že nemusíte mít o naše nabídky zájem, proto bychom Vám chtěli dát možnost odhlásit se ze zasílání našich novinek předem. Odhlásit se můžete zde.
Spam je třeba vymýtit, takže odpovídám, že jsem M&A Solutions ani žádnému projektu, který provozuje, souhlas nedal. Že se nebudu odhlašovat od něčeho, kam jsem se nepřihlásil, a že další nevyžádané obchodní sdělení půjde už rovnou do formuláře ÚOOÚ.
Jak jsem si jistý, že jsem se někde omylem neuklepl a nesouhlasil s nepřehlednými obchodními podmínkami? E-mail mi totiž dorazil na adresu, kterou jsem vytvořil kvůli pronájmu bytu a nepoužil ji nikde jinde než ve dvou internetových službách:
1. Bezrealitky.cz. V jejích smluvních podmínkách dávám souhlas pouze k obchodním sdělením, která se týkají služeb jejího provozovatele, případně několika dalších vyjmenovaných společností, mezi nimiž M&A Solutions není.
2. Sreality.cz. Zde se používá účet Seznamu, kde dávám souhlas s obchodními sděleními, které bude posílat přímo Seznam a s reklamními patičkami v e-mailech. Potom existují ještě samostatné obchodní podmínky pro Sreality, které se však obchodním sdělením nijak nevěnují.
Z toho pouze na webu Sreality byla tato adresa veřejně viditelná.
Slevový web se ohrazuje, že databázi koupil a má s prodávajícím smluvně ošetřeno, že všechny adresy daly souhlas k zasílání obchodních sdělení. Jeho zástupce mi poslal i nabídku M&A Solutions, kde se píše:
Všichni uživatelé potvrdili souhlas se zasíláním obchodních či reklamích nabídek ze slevových portálů či agregátorů. Data byla získána legální cestou přes námi provozované portály a aplikace, či překoupena.
Jedná se o 500.000 aktivních uživatelů. Neaktivní uživatele a kontakty pravidelně vymazáváme z databáze každý týden. E-maily a kontakty se testují každý týden pomocí MX záznamů, tudíž databáze obsahuje pouze kontakty na potencionální klienty slevových portálů a agregátorů, kteří mají o tento druh služby či zboží zájem.
Cítíte už, jak to smrdí? Jednoúčelově založený e-mail použitý výhradně na realitním webu je vydáván za uživatele slevových portálů.
U tohoto slevového webu už nic dalšího nezjistím. I když mě zajímá, jak by se Úřad pro ochranu osobních údajů tvářil na neoprávněné zasílání obchodních sdělení, kde odesílatel databázi nabyl v dobré víře. Měl by smůlu a řešilo by se jen to, že odesílal? Nebo by se ÚOOÚ obrátil na prodejce databáze?
Na Twitter se mi ozval další podobně postižený, takže další komunikace směřuje už přímo na M&A Solutions. Zajímá mě, jak se jim do databáze dostaly naše dva e-maily. A také proč prodávají databázi, kde prokazatelně u všech adres není souhlas se zasíláním obchodních sdělení a přitom tvrdí, že všichni uživatelé tento souhlas dali. A že o tom chci napsat článek.
První odpověď neodpovídá ani na jednu otázku.
Na zopakovaný dotaz zástupce M&A Solutions požádal o žádost zaslanou přímo z těchto adres. Tu dostal, potom se odmlčel a mlčí dodnes. Škoda, mohl to zkusit vysvětlit. Na druhou stranu se dala čekat asi jen pohádka o nezbedném externistovi, který už ve firmě dávno nepracuje.
Shrnuto: M&A Solutions kopíruje adresy z webů, přinejmenším z Sreality.cz. Vzniklou databázi prodává a při tom klame, že se jedná o uživatele, kteří potvrdili souhlas se zasíláním obchodních sdělení ze slevových portálů. Když potom chcete zjistit podrobnosti, dělá, že neexistuje. Ještě je zajímavé, že sama M&A Solutions neprovádí rozesílání e-mailů. Zřejmě ví proč.
Doplněno 7. června: Ještě je zde možnost, že M&A Solutions celou nebo část databáze někde koupila a pachatelem je někdo jiný. Ale měla tři dny na vyjádření, pešek zůstal u ní.
Co dál? Popovídám si s Úřadem pro ochranu osobních údajů, jak tuto situaci řešit. Na jednu stranu věřím slevovému webu, že databázi kupoval s tím, že je poctivá a legální. Ale e-mail poslal on a na M&A Solutions se úřad dostane snad v další fázi. Ostatní varuji, aby si na ptáčky, jako je M&A Solutions, dali pozor.
Aktualizováno 9. června: M&A Solutions stále nevysvětlila, jak se do její databáze, kterou prodává, dostal můj jednoúčelově vytvořený e-mail a proč tvrdí, že jsem souhlasil se zasíláním obchodních sdělení. Místo toho se spojila s advokátem, který mě vyzývá k okamžitému odstranění tohoto článku z blogu. Text prý poškozuje dobré jméno a pověst jeho klienta.
Aktualizováno 9. července: M&A Solutions i přes několik dalších žádostí stále nevysvětlila, odkud vzala můj e-mail. Od jejích klientů, kterým prodala databázi, však vím, že jakási registrace už existuje. Protože vím, že žádná neexistovala, zřejmě ji bylo nutné dodatečně vyrobit.
Aktualizováno 9. srpna: M&A Solutions stále dělá, že neexistuje.
Aktualizováno 16. září: M&A Solutions existuje, v diskuzi se objevil příspěvek od jejího zástupce, odpovědi na své otázky ale stále nemám.
Aktualizováno 15. května 2013: M&A Solutions stále dělá mrtvou, ale ÚOOÚ šetří a dnes přišlo vyrozumění na první moji stížnost:
Sdělujeme Vám, že jsme na základě Vaší a dalších stížností na šíření nevyžádaných obchodních sdělení provedli u společnosti ČapniTo, s.r.o., IČ: 24137006 kontrolu. Předmětem kontroly bylo dodržování povinností, vyplývajících ze zákona č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti a o změně některých zákonů (dále jen „zákon č. 480/2004 Sb.“).
Kontrolovaný se dopustil porušení zákona č. 480/2004 Sb. tím, že prostřednictvím sítě elektronických komunikací odeslal zprávy elektronické pošty s obchodním sdělením na adresy subjektů, kteří nedali předchozí souhlas k využití podrobností elektronického kontaktu za účelem šíření obchodních sdělení elektronickými prostředky. Tyto zprávy lze označit za nevyžádaná obchodní sdělení ve smyslu ustanovení § 7 odst. 2 zákona č. 480/2004 Sb.
Firmy, nebuďte hloupé a nenechte se nachytat od podvodníků. Mohou tvrdit, jak je vše legální, jak mají souhlas všech uživatelů databáze, kterou prodávají, jak jim ÚOOÚ posvětil, že je úplně čisté, když na adresy pošlete obchodní sdělení… Lžou a pykat za to přitom budete vy. Pokud dotyčný není vašim zákazníkem a sami od něj nemáte výslovný souhlas k tomu, že mu můžete zasílat obchodní sdělení, nesmíte to dělat. Nevěřte podvodníkům.
Řekl bych, že UOOU to má už i ve FAQ.
http://www.uoou.cz/uoou.aspx?menu=23&submenu=28#b5
1> To je ale taková obecná odpověď. Sice ve většině případů platná, ale nelze přece vyloučit, že někdo bude prodávat čistou databázi s e-maily, kde dotyční skutečně souhlasili se zasíláním obchodních sdělení bez omezení.
EDIT: Aha, on musí být souhlas vztažený ke konkrétnímu odesílateli? To ale přece zákon takto konkrétně neupravuje.
Podobný případ jsme řešili na VŠ v předmětu Právo a informatika. Podle toho, co nám přednášející říkal, ani kdybyste dal souhlas M&A Solutions, tak odkupitel jejich databáze nemá právo Vám něco posílat ani zpracovávat Vaše osobní údaje. Na to má právo jen firma, které jste dal souhlas - tedy M&A Solutions. Jinak byste mohl dát souhlas jedné firmě, která by to za chvíli rozprodala ostatním a Váš spamový filtr by měl co dělat ![]()
AD: Na to má právo jen firma, které jste dal souhlas - tedy, hypoteticky, Vy jste ten souhlas evidentně nedal..
Tak naprosto přesně tohle jsem řešil včera! Poslal jsem jim oběma email a žádal vysvětlení, zatím nic … Na SPAM jsem si zvyknul a normálně bych to smáznul, jenže tam psali, že jsem jim dal “výslovný souhlas” k šíření i prodeji svého kontaktu třetím stranám! No a to je na mě silný kafe, protože toto zásadně nedělám! Prostě podvod a lež!
no, zrovna dneska mi prislo obchodni sdeleni od MF. sirupy essence v akci.
tak se ptam jestli je legalni a hlavne moralni automaticky pri registraci na nejakym webu pri vyzadovanem souhlasu s obchodnima podminkama byt zahrnut do jejich “spamove” databaze? jde to zrusit az zpetne.. to mi taky neprijde zrovna koser. no nic, koncim, pac sem dostal zizen
6> Vzhledem k tomu, že je to přesně popsáno v podmínkách, se kterými jste souhlasil, tak tomu nelze nic vytknout. Nemusíte s tím souhlasit, můžete jednoduše v profilu souhlas odvolat, můžete se odhlásit jedním kliknutím na odkaz v obchodním sdělení.
Já na jedné straně bojuji proti spamu, který není v souladu se zákonem, na druhé mám na starost právě tuto uživatelskou databázi Mladé fronty, o které píšete (resp. o jednu její část). Tím víc se snažím, aby z naší strany bylo všechno maximálně korektní. Všechno se třeba loguje, abychom vám přesně dokázali říct, kdy jste nám souhlas udělil apod.
To samé HB media s.r.o.
Asi před 2 týdny mi přišel mail, který se tvářil podobně. Od té doby mi jich přišlo asi 10. Podal jsem stížnost na ÚOOÚ, zatím nic.
Pikatní je, že jsem údajně dal souhlas společnosti bbcmedia.cz - to, že ani www adresa neexistuje je zřejmě nezajímá.
Pokutu až do výše 100% zisku, případně 10% obratu. Nic méně.
I já jsem dostal takový e-amil, bohužel jsem naložil s neznámým odesilatel stejně jako s jemu podobnými, skončil na spam listu, nemám chuť ani sílu to řešit jinak…
Spam mi chodí také často a to z různých webů na kterých jsem nikdy nebyl a ani bych tam nevlezl.
Nepátrám po tom, komu všemu prošla moje emailová adresa po rukama, ale vytvořím si filtr. Maily z dané adresy rovnou mazat. Za čas přijde další spam a tak přijde na řadu i nový filtr. Přijde mi to jednodušší než spamy mazat ručně.
ÚOOÚ sice zpracování podnětu trvá i půl roku ale několik mi jich už vyřídili tak, že spamer dostal pokutu.
spam a aj telefonicke reklamy riesim jednoducho. ich mailove adresy a telefonne cisla rad rozdavam vsetkym xxx, warez a podobnym strankam. viem ze je to kvapka v mori a neriesi to nic. no nech si to vyzieraju sami a ja mam aspon trosku dobry pocit ![]()
To nemáte co na práci? Neřeště píčoviny a jděte raději makat. Připomínáte mi nějaký komunistický udavače!! Jestli jste nimi také nebyli, že?
Určitě získávali e-maily z víc zdrojů. Ani na jedný stránce sem se neregistroval.
POL a Eva -> zdravíme do společnosti M&A Solutions s. r. o. ![]()
Pokud nechcete dostávat spam, nepoužívejte email. Nebo si nastavte spamové filtry.
Jinak co je toto za článek? Je to výplod na nějaký osobní blog či sociální síť. Jestli toto je myšleno jako regulární článek na živě - no tak potěš koště. Kolika kvalitativními dny hodláte ještě propadnout?
Mě zase začaly chodit emaily, které jsou koncipovány jako žádost o povolení k zaslání obchodní nabídky, ale součástí této žádosti již obchodní nabídka je! To mi také přijde již na hraně. A navíc jediný způsob jak říct, že to člověk nechce je odpověď na zaslanou žádost, kde se s tím člověk musí psát.
Mně se nejvíc líbí, jak ty postižené husy (POL, Eva, Parker) hned zakejhaly. Jsou průhlední jak křišťálová studánka… ![]()
V souvislosti s tímto bych měl otázku, jestli je protizákonné, když jedna webová služba má v podmínkách uvedeno následující:
“Poskytovatel může informovat formou reklamních sdělení Uživatele o svých
službách, popř. o službách a produktech subjektů, které jsou s Poskytovatelem ve smluvním vztahu, a to využitím e-mailové adresy Uživatele, přičemž Uživatel s tímto souhlasí.”
Přičemž odběru reklamních sdělení není možné se později žádným způsobem odhlásit.
19. I žádost o povolení k zasílání obchodních sdělení je obchodní sdělení, i kdyby nic dalšího neobsahovala. To už můžete hlásit ÚOOÚ.
20. Ne, tohle je jiný můj fanoušek.
21. První část v podmínkách nemusí mít vůbec, tuto možnost má firma vůči svým zákazníkům už ze zákona (Zákon č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, § 7, odstavec 3). Odmítnout příjem obchodních sdělení ale máte právo i v tomto případě.
Dost nechápu, co tady řešíte. Nevím, jaké máte zkušenosti s postihem a podobně, ale chodí mi denně desítky nevyžádané pošty a nic se neděje. Co nechci smažu, aniž bych si to četl. Co chci si otevřu. Ztráta času asi 10 sekund.
Hlášení o SPAMu a pod mi zabere několik minut. Výsledkem je, že UOOU pošle spammerovi prosbu….ano….prosbu….o vymazání adresy a aby se situace neopakovala. Takže stát zase živí pár zbytečných úředníků, stojí to korespondenčně pár stovek tisíc ročně a výsledke je takový, že se nikomu nic nestane. Jen to tady budeme všichni hrotit, pak se někde objeví exemplární případ a tím to skončí…
mimochodem….reklama na UOOU je take nevyzadana a od nich uz mi prisel mail také…takže?
Pokud máte možnost se odhlásit, tak to ještě není takový problém. Jistě, člověka to naštve, že mu přišel email z adresy kterou nezná. Na adresu se kterou rozhodně nedal nikde souhlas ke posílání zpráv firmě od které nevyžádaná pošta přišla ani firmě která databázi prodala. Ale pořád se můžete odhlásit. Ovšem už jsem se setkal s weby kde přo odhlašování musíte odsouhlasit zase příjem z adresy jiné, v opačném případě nemáte možnost se odhlásit. To je jistě v rozporu se zákonem. Nebo někde máte možnost se odhlásit, ale odhlášení ve skutečnosti neproběhne. Takže je to celé jen pozlátko… Tento případ co popisujete v článku, je jistě otravný a jde spíše o princip než o to že by to nějak výrazně otravovalo (kdyby šlo jen o to, tak jste klikl na odkaz odhlášení a byl by snad klid). Ale jsou zde i horší případy proti kterým je marné bojovat. Je to jako černý výlep reklamy. Pokud je chytíte při činu dá se jim napařit pokuta, ale to je případ jeden z milionu. Takové firmy si pak najmou někoho jiného a řeknou, že na reklamu si objednali někoho jiného kdo se jim o to stará a že tedy nelepí reklamu oni. U Spamu zase spam chodí ze serverů ze zahraničí bez možnosti odhlásit se a s žádnou přímou (viditělnou) vazbou na firmu na kterou odkazy vedou. Často tvrdí že si na to legálně najali firmu, která jim to řeší a že oni za ten spam nemohou, nebo tvrdí že s tím nemají nic společného a nechápou proč jim někdo dělá reklamu (že by analogie kdy konkurence zadává cizí emailové adresy do konkurenčních systémů?).
Já osobně nechápu, přišel mi email a začnu se honem pídit potom kdo to poslal ať mu můžu co nejvíce uškodit, to mi připomíná, že jsem našel lístek od policie za stěračem za parkování a na něm bylo uvedeno na oznámení, čili na udání. Proboha co jsme to za národ. Když mi někdo pošle email a slušně mě oznámí, že databázi koupil a dá mi možnost se odhlásit tak se odhlásím. Já se vůbec divím, že to takhle poslali, klobouk dolů, že se vůbec dnes najde taková firma. Já mám poštu zasekanou spamem a kdybych měl řešit všechno tak nedělám nic jiného, ale jsou i tací kteří nemají co na práci a škodí jak můžou, tak jim přeji hodně štěstí.
25. Rozlišujte prosím dvě věci: slevový web, který databázi koupil, a vůči němuž v podstatě nic nemám, byť rozesláním porušil zákon. Článek je o firmě, která mu databázi prodala s tím, že obsahuje uživatele, kteří souhlasí se zasíláním obchodních sdělení. Což není pravda.
Nechť každý zváží, jestli víc škodím já, když jdu po firmách, které porušují zákony a lžou, nebo jestli nám víc škodí tyto firmy.
Já jinak poštu zasekanou spamem nemám. Možná díky tomu, že si čtu podmínky, nedávám souhlasy, odvolávám souhlasy a dělám osvětu – byť je to často oznámením na ÚOOÚ.
EDIT: Trochu jsem tady v diskuzi promazal příspěvky, ve kterých nebylo nic jiného než nadávky.
To: Lutonský - Já si také dávám pozor co kde zaklikávám, ale roboti si hold email najdou, navíc když jde o firemní email. Neříkám, že by firma která emaily prodala to neměla vysvětlit a pokud je získala jinak než říká tak ať má postih, ale když ji někdo jak píšete pořídí v dobré víře a ještě to jak uvádí mají uvedené ve smlouvách tak za co je trestat. Zde nejde o to, že neznalost zákona neomlouvá, může být znalá a postupovat s právní legislativou a dobrou vírou a stejně se najdou mezi námi tací kteří se škodolibě usmějou jak jsou dobří, že někomu uškodí. Viz. můj příklad s parkováním kde jsem stál místo 3 metrů od přechodu POUZE 2m, tak to je hnus velebnosti.
Clovek se jednou zaregistruje na foru, kde nejsou skryte maily, spamboti si ho hned najdou, posilaji mu 3 reklamy na viagru denne a na nejake zakony kaslou.
jeste ze mame ty spamove filtry…
to25
mas trosku naivne, na dnesnu dobu akuratne, nazory. tvoje priestupky treba tolerovat a ostatni nech vsetko dodrziavaju (nejazdis nahodou na ojazdenej vytuningovanej audine a myslis si ze ti patri svet?). fakt je uz divna doba. bola doba kamenna, doba zelezna, doba bronzova …..dnes je doba idiotov. ked mi taky idiot zavola na moje cislo alebo posle mail, ktore zohnal neviem kde, nastve ma to. ak sa tym zivi, tak je naivny idiot a nevie robit nic poriadne. howgh ![]()
Zalezi na tom co maji ve smlouvách. Pokud je tam ze maji výslovným souhlas tak se to pro tu firmu co to koupila dá povazovat dle meho z to svolení. Je pak na ze co to prodala at to prokáže.
Prosím, diskutujte k tématu. Příspěvky, kde se nezdržíte útoků na ostatní, mažu.
Zde uvedené názory mě též vyprovokovaly k reakci. Není to tak jednoduché. Já se nikde neregistruji a presto mně především na firemní maily stále chodí nějaké nevyžádané nabídky. Je sice možné, že rozesílatel nabídek databázi koupil v dobré víře, ale co je to za dobrou víru? Pokud přemýšlím, musí mně být přeci zcela jasné, že když koupím maily v řádů tisíců, tak jistě skoro nikdo z těch příjemců nestojí o to, aby mu někdo posílil “kraviny” od ponožek až po pilulky na hubnutí. Každému rozumně uvažujícímu člověkovi musí být jasné, že když si takovou databázi koupí, tak 99% lidí nasere a že je vlastně spamerem. Proto ZÁSADNĚ tyto “výhodné” databáze nakupuji a ve své firmě spam nešířrím. Jenom proto, že moje firma je známá, tak nás spousta lidí otravuje s nabídkami, které si nikdo nevyžádal a nikdo se ani neregistroval k jakémukoliv zasílání!!!! Kdo si myslí, že si od něho tímto způsobem něco koupí, je na omylu! Já jsem to ještě nikdy neudělal a ani neudělám, protože nesnáším otravy!!!! Když něco chci koupit, tak si to najdu!!!
A mimochodem, přestože jsem se neregistroval, chodí mn nabídky od MF. Dost mě překvapilo, že taky spamuje a zneužívá adresy, které nějde najde.
31. Napište mi, na jakou adresu vám obchodní sdělení chodí. Pošlu vám podrobnosti, kdy jste nám dal souhlas.
Ohledně Vašich příspěvků:
1. Na základě smlouvy a výsledných sdělení vše spadá pod M&A Solutions s.r.o., tzn. že úřad bude požadovat vysvětlení po nás
2. Licenční smlouva na prodej kontaktů je naprosto legální, i dle tvrzení úřadu, praktikuje to tak velmi mnoho firem. Mohl jsem Vám zaslat její kopii (kopii odpovědi od ÚOOU na naše smlouvy)
A pane Lutonský, kdyby jste vyčkal na mé vysvětlení o nabytí databáze a jednotlivých kontaktů, mohlo předejít našemu soudnímu sporu, který nastane.
Díky Vaší “trpělivosti” bohužel nastala situace, kdy jste uškodil naší firmě a naším zákazníkům.
Dušan Andrle
majitel společnosti M&A Solutions s.r.o.
PS: Pro všechny - Nemáme potřebu se podepisovat jinak a psát příspěvky na naši obranu. Pan Lutonský to jistě zjistí podle IP adres.
1. Obávám se, že nikoli. Zákon č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, porušil ten, kdo obchodní sdělení rozesílal. ÚOOU bude problém řešit s ním, ne s vámi. Na vás se potom může obrátit rozesílatel. Aspoň dle právníka.
2. Proč tedy ÚOOU na svém webu píše tohle? http://uoou.cz/uoou.aspx?menu=23&submenu=28#b5. Kopii odpovědi jste mi zaslat mohl, ale nezaslal.
Na vaši reakci jsem před publikováním článku čekal tři dny. Na dva e-maily, včetně toho posledního, kde píšu, že text publikuji i bez vašeho vyjádření, jste mi už vůbec neodpověděl. Nepožádal jste o vyčkání, prostě jste dělal, že neexistujete. Zjištění, jak se dvě uvedené adresy dostaly do databáze, je navíc otázkou minut, nemyslíte?
Nyní je to týden, kdy jsem se vám ozval poprvé a kdy jste slíbil, že mi odpovědi pošlete. Na co čekáte s vysvětlením?
Ať se na to dívám z jakékoli strany, své firmě jste uškodil především sám. Chcete-li se soudit, máte na to samozřejmě právo.
Dnes jsem si vymenil maily s Lotmat.cz, od kterych mi taktez pristal na nekolik mailu SPAM, odpoved Lotmatu byla rychla a strucna:
“Dobrý den, tj. v pořádku pokud tak učiníte je to jen na vašem uvážení. My samozřejmě s UOOU komunikujeme a M&A nám doložila i v případě Lutonského registraci. Pravdu ve svém emailu máte, ale jen částečně, poněvadž když je databáze emailů rovnou dle VOP M&A a souhlas subjektů směrován i přímo pro toho kdo databázi zakoupí tak subjekt dává souhlas rovnou i kupujícímu, což máme doloženo i z VOP od M&A a potvrdilo nám to i UOOU.”
35. Je zvláštní, že ÚOOÚ na svých stránkách tvrdí, že souhlas musí být vztažen ke konkrétnímu uživateli. Že tedy nemůže být obecný:
—-
Souhlas se zasíláním obchodních sdělení je třeba získat předem (pokud nejde o stávajícího zákazníka) a musí být vztažen ke konkrétnímu odesílateli. Z povahy věci tedy vyplývá, že žádný tvůrce takto rozsáhlé databáze podnikatelských subjektů není schopen zajistit souhlas pro blíže nespecifikovaný okruh odesílatelů obchodních sdělení, kteří se rekrutují z řad odběratelů jeho produktu.
—-
Takže už je na světě moje registrace. Zřejmě trvalo týden, než se vyrobila
Dokazování, že je fingovaná a že jsem sám tento souhlas nedal, bude samozřejmě složité. V tomto má M&A Solutions lepší pozici.
Ano, to ze v mailu byla prima zminka o dolozeni vasi registrace, me take prekvapilo.
To ze nesouhlasi s nasim vykladem co se smi nebo nesmi, a maji svuj vlastni vyklad ktereho se budou drzet za kazdou cenu, me naopak neprekvapilo vubec.
Ale je zrejme, ze M&A velmi cile komunikuje s lidma kteri si u nich spamerskou DB zakoupili.
Možná objevili díru v zákonech. Ty třeba nepočítaly s tím, že by si někdo dovolil dát na web obchodní podmínky v tomto znění, jak to dělá M&A Solutions (sám jsem samozřejmě s ničím takovým nesouhlasil):
Veškeré osobní nebo firemní údaje, které poskytnete v průběhu využívání e-shopu Prodávajícímu nejsou považovány za důvěrné a chráněné dle příslušných předpisů. Provozovatel a prodejci zapojení do systému se nezavazují, že tyto údaje neposkytnou třetím osobám. Nákupem v internetovém obchodě XXX souhlasíte se zasíláním obchodních sdělení a reklamních mailů od společnosti M&A Solutions s.r.o. Či od třetích osob, kterým jsou tyto informace a e-maily společností M&A Solutions s.r.o. poskytnuty. Máte právo na výmaz svých osobních údajů z databáze zákazníků provozovatele, pokud jste neučinili žádnou objednávku zboží nebo služeb, a to na základě písemné žádosti zaslané na adresu provozovatele. V této žádosti musí být uvedeno vaše přihlašovací jméno, uživatelské ID a příslušný e-mail.
To nebude díra v zákonech - to je zjevně neplatné ustanovení. Zákon má totiž vyšší platnost než smlouva, takže pokud zákon říká, že nějaká práva mám, nemůžu o ně přijít, ani kdybych to chtěl a stokrát podepsal ![]()
nezlobte se na mě ale vy si pořád jen stěžujete pane Lutonský a přitom MF nám furt spamuje do schránek kecy co nikoho nezajímaji, zase mi něco přišlo, i když člověk kliká že už nikdy víc nic nechce tak furt nám to chodí do mailových schránek, vy s tim nic dělat nechcete, jen si stěžujete, navíc je vám určitě jasný že tyhle reklamní sračky nikoho nezajímaji, ale k čemu to, zadarmo to poslat několika stovkám tisíc adres, to je hned, jedno tlačítko myši to zvládne, tak proč to nevyužít, sice si to asi nikdo nepřečte ale co kdyby někdo z toho 1%% příjemnců na to kliknul, zisk se hodí, co je doma, to se počítá ! ! ![]()
40. Jak jsem psal výše: napište mi svoji e-mailovou adresu, můžete použít lutonsky zavináč mf.cz. Odepíšu vám, kdy a za jaké příležitosti jste nám dal souhlas k zasílání obchodních sdělení.
V každé zprávě je odkaz, kterým se rovnou můžete odhlásit, případně návod, jak postupovat (existují dvě databáze). Jste-li registrován na Živě nebo jiných našich technických webech, přihlaste se na http://klub.mf.cz a v profilu zvolte, že nemáte zájem o obchodní sdělení nebo o newslettery.
Od koho nemáme souhlas, tomu obchodní sdělení nepošleme.
No tak jsem si dal práci a našel jsem si jedny VOP o kterých tady pan Lutonský píše a sice jsem proti spamování, ale tady zřejmě nejde o spam, poněvadž najednou zde uvedete, že jste našel VOP atd… Z diskuze je jasné, že společnost provozuje několik webů. Kdo z nás si pamatuje na jakém webu se registroval. A dle vyjádření zřejmě nemají problém to doložit, ale komu věřit jestli vám, že jste jim dal čas nebi jim, že nedal.
Ale pro vaší informaci:
Předávání osobních údajů jiným subjektům je možné pouze v případech, kdy tak stanoví zákon, anebo s výslovným, předchozím a písemným souhlasem subjektu údaje.
“Tento údaj je uveden ve VOP této společnosti pokud se nepletu”
Tento souhlas musí subjekt osobních údajů udělit ve vztahu ke konkrétnímu správci, jemuž jsou údaje předány, a musí obsahovat účel zpracování tímto správcem, prostředky a způsob zpracování údajů tímto správcem, a dobu, na níž je souhlas udělen. Tento správce je v plné míře vázán všemi povinnostmi, které správci osobních údajů stanoví zákon o ochraně osobních údajů.
Zákon stanoví výjimku z povinnosti získání předchozího souhlasu pro případ, že správce nebo zpracovatel provádí zpracování osobních údajů za účelem nabízení obchodu nebo služeb subjektu údajů, a tyto údaje získal v souvislosti se svou činností jakožto správce nebo zpracovatele. Pak lze jméno, příjmení a adresu subjektu údajů předat jinému správci, pokud:
- údaje subjektu údajů byly získány v souvislosti s činností správce nebo se jedná o zveřejněné osobní údaje
- údaje budou využívány pouze za účelem nabízení obchodu a služeb
- subjekt údajů byl o tomto postupu správce předem informován a nevyslovil s tímto postupem nesouhlas.
Za těchto okolností by tedy nemusel být nutný předchozí souhlas subjektu osobních údajů s jejich předáním jinému správci, subjekt musí mít nicméně možnost nesouhlas v kterémkoli okamžiku bezplatně a jednoduše projevit.
atd…
Možná by bylo dobré si pane Lutonský předem zjistit veškerá fakta a zákony, novináře nemám moc rád, poněvadž všichni chtějí udělat kachnu a následky moc nekoukají. Přeji Vám hodně štěstí pokud se s vámi společnost bude opravdu soudit.
42. Toto jsou podminky, ktere jsem nasel pomoci Googlu. M&A Solutions na webu konkretne nezminuje zadny webovy projekt, ktery provozuje, pouzil jsem proto vyhledavac, abych nasel podminky, ktere na webech pouziva.
Je skutecne neobvykle pamatovat si, kde vsude jsem se s nejakym e-mailem prihlasoval. Tohle je ale situace, kdy jsem si zalozil jednoucelovy e-mail kvuli pronajmu bytu, pouzil ho v Sreality a Bezrealitky, nastavil z nej presmerovani na svoji beznou adresu a zapomnel na nej. Tady zkratka vim, ze jsem ho nepouzil nikde jinde nez v techto dvou sluzbach.
Vec tykajici se predani osobnich udaju nijak nekomentuji, v tom zatim nemam velky prehled. Cele se to tyka samotneho zacatku: tato firma ode me nema souhlas.
Samozřejmě, ale tady jste uvedl, že vám přišel spam, ale v tomto případě se nejedná o spam, poněvadž dle mého společnost která vám ho jak se tady v diskuzi uvádí zaslala, zjevně splnila veškeré kroky které měla splnit a má k tomu od M&A veškeré dostupné podklady. A pokud vám prokáže M&A, že má registraci tak bude na Vás prokázat, že zdejší tvrzení je pravdivé a pokud to neprokáže tak ať platí pokuty až se z nich kouří. Jen abych to uvedl na pravou míru nesnáším spamy, ale osočování také ne.
Dokazování, že je fingovaná a že jsem sám tento souhlas nedal, bude samozřejmě složité. V tomto má M&A Solutions lepší pozici.
Obávám se, že situace je přesně opačná. Dle slov zákona musí spammer mít PROKAZATELNÝ souhlas od majitele mailové schránky. Čili Vy podáte stížnost a oni budou dokazovat, že ten prokazatelný souhlas mají. Protože můžou mít maximálně fingovaný, prokázat to prostě nemůžou a u soudu to projedou.
Mimochodem, Lotmat mě spamoval taky, napsal jsem jim z jiného mailu (aby z hlavičky mailu nemohli zkoušet vytvořit falešnou hlavičku “potvrzovacího” mailu) své vyjádření o tom, že si zadělávají na pěkný problém a žádný další spam od nich nepřišel, tak netuším, zda pochopili, že si naběhli a nebo je to náhoda.
Každopádně panu Lutonskému držím palce a bude-li potřebovat někoho dalšího, kdo se objevil ve spammerské databázi poněkud záhadným způsobem, jsem k dispozici.
Dobrý den,
nenašel jsem na Vás nikde kontakt, proto se ptám na tomto místě. Bylo by možné citovat část Vašeho článku na http://www.spammeri.cz s uvedením zdroje?
Také mi chodí spamy od MA Solution. A to na emailový účet, který jsem použil na inzertním serveru hyperinzerce.cz a na midi.cz. Myslím, že z obou webu lze pomocí web-spiderů kontakty stáhnout. Kvůli podkladům pro ÚOOÚ jsem pro odhlášení nepoužil jejich formulář, ale napsal jsem jim email na podporu.
Nedávno mi na tento email přišly spamy ještě od smart-email.cz a dokonce od maxikatalog.cz. To mi naštvalo nejvíce, protože za tímto spammerským projektem se skrývá security net s.r.o., což je provozovatel webhostingového serveru HUKOT.CZ, kde mám hosting. Momentálně vybírám náhradu a končím u nich. Spammování se nepromíjí.
46> Citovat můžete. Ale raději jen kratší část s odkazem, protože tady to budu postupně aktualizovat (bude-li o co).
Teď mi akorát přišel mail od nějakých šašků, že si můžu vydělat přijímáním reklamních mailů… V patičce uvedeno, že jim kontakt na mě dala M&A Solutions, Google mě dovedl sem. Jsem zvědavý, co se bude dál dít. ![]()
49> Zkuste se M&A Solutions zeptat, kde u vašeho e-mailu vzali souhlas. Třeba budete úspěšnější než já ![]()
No, až dorazím z práce, zkusím je zkontaktovat. Ten mail mi přišel navíc na adresu, kterou od února 2011 nepoužívám (jen si ji nechávám přeposílat), protože jsem si pak koupil vlastní doménu… ![]()
Tiez mi prisiel podivny mail:
1. ZUmail není SPAM! Reklamy jsou zasílány pouze registrovaným uživatelům.
2. V tuto chvíli máte již na účtě 150 Kč jako vstupní bonus!
3. Vaše registrace k odběru reklamy proběhla na základě udělení licence společností M&A Solutions s.r.o.
4. Nejedná se o žádný podvod. Do dnešní doby jsme vyplatili již přes 178.000 Kč! Jsme korektní marketingová společnost.
4. Kdykoli se můžete ze systému ZUmail odhlásit!
Zdravím.
Došel mi stejný mail:
Přečtení potvrdíte kliknutím na libovolný odkaz v tomto ZUmailu, nebo kliknutím na odkaz zde
Tento ZUmail je zaslán na základě licence poskytnuté společností M&A Solutions s.r.o.
Zrušení zasílání můžete provést ve svém účtu na ZUmail.cz
Ihned jsem zrušil účet na ZUmail.cz - který jsem si ani nikdy neregistroval!
Napsal jsem proto mail na: mailing@masolutions.cz pro vyřazení mého mailu z databáze, byť nevím, jak se k nim dostal…
Odpověď o nedoručení dorazila z adresy:
: user unknown
Zkouším proto psát na ostatní mailu uvedené na webových stránkách…
Dobrý den,
pane Lutovský máte moji plnou podporu. Také mi začaly v posledním měsíci chodit e-maily od různých firem s odkazem na databázi M&A Solution. Této firmě jsem však vědomě žádný souhlas s pokytnutím údajů dalším osobám nedal. Naopak jsem jí napsal žádost o vymazání mé e-mailové adresy z jejich databází (chybou asi bylo, že jsem použil jejich webový formulář). Odpovědí byly e-maily dalších firem, které mi začaly poté chodit…E-mailovou schránku, o které mluvím používám pouze k příjmu e-mailů od kamarádů, proto mi není vůbec jasné, kde k ní firma M&A Solution přišla.
Mě samotnému spam velmi vadí a stojí mě spoustu času nastavování různých filtrů nebo psaní žádostí o smazání kontaktu. Snažím se proti němu bránit řadu let a vadí mi právní stav, který díky různému “slovíčkaření” toto umožňuje. Jsem proto moc rád za tuto diskuzi.
Odeslal jsem proto oznámení na M&A Solution Úřadu pro ochranu osobních údajů a budu tak odteď činit s každým nevyžádaným e-mailem.
Držím Vám palce při případném soudním sporu a věřím, že pan Andrle a jiní jemu podobní budou za své poškozování mnoha občanů prodejem jejich kontaktů a osobních údajů náležitě potrestáni.
Mám stejný případ jako kolega - 3 emaily na 3 různé moje adresy od ZUmail s odkazem na citovanou databázi.
Nyní pokročili a už bez odkazu na databázi píšou, ačkoliv jsem předchozí emaily rouvnou hodil do koše:
Tento email je zaslán na základě vaší registrace na webu ZUmail.cz a je odeslán se souhlasem uživatele.
Zrušení zasílání můžete provést ve svém účtu na ZUmail.cz
Proti spamu je třeba bojovat, kdo se má pořád přehrabovat v telefonu, aby vymazal všechny spamy.
Stížnost podána.
Děkuji za tento článek.
Zumail provozuje “TG Media, s.r.o.”
Telefonni cislo na ne je: 773700110 ![]()
Tak se jim ozvete, kdyz Vas take otravuji.
ZUmail.cz změnil strategii a nyní posílá spam z adresy mailing@pemail2.cz. Udělal jsem nový filtr a poslal novou stížnost na Úřad pro ochranu osobních údajů….
Doména Zumail je zaregistrována na TEAMWORK s.r.o.
AD ZUmail
To už je HORŠÍ NEŽ SPAM !?!?
Mně se stalo, že jsem se určitě nikde neregistrovala a BYL MI ZALOŽEN u zumail účet. A zrušit ho můžu tím, že se na svůj (nevyžádaný) účet přihlásím??? Dodali mi jméno a heslo??? Já se přece nechci nikde hlásit, abych mohla zrušit co jsem vůbec nechtěla…
Tak jsem 17.7. na adresu nalezenou na zumail webu podpora@zumail.cz napsala:
=========================
Zdravím!
Nechápu, jak je možné, že mám u vás registrovaný účet. Já jsem se k vám v žádném případě sama neregistrovala!!!
Nikdy jsem se do svého účtu ani nepřihlásila a už mi chodí od vás maily…
ŽÁDÁM O OKAMŽITÉ ZASTAVENÍ ZASÍLÁNÍ REKLAMNÍCH MAILŮ A ZRUŠENÍ REGISTRACE!
Děkuji za sdělení, jak jste situaci vyřešili,
(a samozřejmě jméno a kontakt)
=========================
Reklamní maily chodí dál, odpověď žádná…
Máte, prosím, někdo podobnou zkušenost?
Také mi to od nich chodí, také jsem jim už asi 4x psal a ani neodpověděli. Nejsem žádný jejich poskok, abych se kdesi odhlašoval.
Už aby o nich natočila reportáž televize (např. Černé ovce).
Diky Krato za podporu!!!
Snad bych i do te televizni reportaze “sla”, jak me to vytocilo…
POZOR - aktualni zmena ZUMAIL
od zumailu mi prave prisla reklama, kde uz se ani v predmetu neobtezuji to uvest
tak jsem se sem taky dostal po dopatravani kde na me zumail vzal kontakt..pomoooooooc, kurvy utoci!!!!
Zdravim,
jak psal nekdo výše, M&A solutions “prodala” muj email v databazi a zacal mi chodit spam. Nicmene prodala muj mail, ktery pres 4 roky nepouzivam. Tak by me zajimalo kde ho vzali.
Tak jim zkusime napsat a uvidime.
Mejte se
Zdravím všechny,
ráda jsem našla tuto diskuzi. Zrovna jsem odesílala stížnost na firmu M&A solutions s.r.o. na ÚOOÚ, poté co jsem odeslala x různých e-mailů se žádostí o zrušení odesílání nevyžádaných mailů, zcela bez odpovědi a bez úspěchu.
Stalo se mi totéž, moje e-mailová adresa byla odkudsi “ukradena” a použita, zcela bez mého souhlasu. Došly mi tytéž maily “udělil jste výslovný souhlas” a nekonečné zasílání nabídek, které mě naprosto nezajímají.
Pane Lutonský, pokud byste chtěl podat hromadnou žalobu na tuto firmu, tak já bych se ráda přidala. Jejich drzost neskutečně sere.
Nechápu, proč by mělo právnické kličkování mít navrch před tím, že mě nějaké blbé maily NEZAJÍMAJÍ a dostávat je NECHCI. Strávila jsem spoustu zbytečného času s tím, že jsem jim to ještě musela několikrát napsat. A nic se nestalo.
Mám stejný problém se zahlcováním schránky od zumail, posílají mi na dvě mé mejlové adresy, i několikrát denně.
Po delší době jsem se chtěl přihlásit na http://www.zive.cz. A hle - nové podmínky: “Na webech Mladé fronty jsme sjednotili podmínky upravující využívání našich služeb. Před tím, než se přihlásíte, je třeba, abyste si je přečetli a souhlasili s nimi”.
V pořádku, beru to. Ale zaráží mě to, co se v těch podmínkách píše - viz bod 6 a bod 7. Napřed se přihlásit (zaregistrovat) a se vším souhlasit, jinak přihlášení (registrace) neproběhne, a pak se snad někde dopátrat k tomu, kde mohu zrušit to, co mi MF vnutila při přihlášení (registraci). Proč tam není další “tlačítko”, že nesouhlasím se zasíláním ptákovin, či že nesouhlasím s poskytnutím mých údajů třetím osobám? Mohu věřit tomu, že se pak na tomto webu dostanu do mého profilu a mohu ihned zrušit to, s čím jsem při přihlášení (registraci) musel souhlasit?
Ale tento dialog je o spamech. Používám více e-mailů, ale jen jednu k veřejným aktivitám (nákup zboží, konverzace atd.) Tato má adresa se mi líbí, nechci ji již měnit (dříve jsem takto činil díky obrovskému množství spamu vícekrát), ale spam mi zde chodí, ikdyž jsem nikomu souhlas k jakémukoliv zasílání nedal - podmínky si taky čtu. Vy si myslíte, či víte, že UOOU pomůže od spamu?
ZUMAIL: je to spam, kde je “tlačítko” kde po odkliknutí tato firma, dle mého názoru, získá přehled o tom, že je daná adresa živá - a hned máte zahlcenou poštu.
Jen tak mimochodem: stalo se mi několikráte, že jsem si sám sobě poslal spam – zajímavé.
Zde přikládám takový malý přehled, co jsem jen tak narychlo sebral z mého emailu ….@seznam.cz (ty http jsou odhlášky):
dovolenkar.jarda@spectmail.com
http://direct.spectmail.com/unsubscribe/820f9a/8598232622
farmar.jirka@centersur.biz
http://direct.centersur.biz/unsubscribe/a25fb6/8598232622
proficredit@centersur.biz
http://direct.centersur.biz/unsubscribe/1a511e/8598232622
jirka.novotny@spectmail.com
http://direct.spectmail.com/unsubscribe/ec6ef9/8598232622
gmbh@burendsend.com
http://direct.burendsend.com/unsubscribe/8598232622/a06930
oz.zapakatel@burendsend.com
http://direct.burendsend.biz/unsubscribe/f07024/8598232622
petr.stastny@fernandogame.com
http://direct.fernandogame.com/unsubscribe/412779/8598232622
martin.divoky@fernandogame.com
http://direct.fernandogame.com/unsubscribe/ccd240/8598232622
volny.vyber@winsupermail.com
http://direct.winsupermail.com/unsubscribe/0926a4/8598232622
volny.vyber@winsupermail.com
http://direct.winsupermail.com/unsubscribe/401b13/8598232622
omnigeo@winsupermail.com
http://direct.winsupermail.com/unsubscribe/eb89bf/8598232622
vizitky@winsupermail.com
http://direct.winsupermail.com/unsubscribe/1f73db/8598232622
emea@newsletters.trendmicro.com
https://trendmicro1.rsys1.net/servlet/optout/UnsubscribeAction?mtLNDXYUUDBEepimFlLSgHtDJSEa
30.3.2012
marcel.drsny@superbigshow.com
http://direct.superbigshow.com/unsubscribe/da161c/8598232622
5.4.2012
sim.zdarma@mailsmarketings.com
http://direct.mailsmarketings.com/unsubscribe/28d0cd/8598232622
6.4.2012
automat@libimseti.cz
11.4.2012
eva.fridrichova@grillingmarketing.com
16.4.2012
suastevis@orangemail.es
16.4.2012
apple.produkty@grillingmarketing.com
http://direct.grillingmarketing.com/unsubscribe/6d4ad1/8598232622
18.4.2012
Yveta.Jantlova@grillingmarketing.com
18.4.2012
vizitky@grillingmarketing.com
http://direct.mailsmarketings.com/unsubscribe/fd3547/8598232622
18.4.2012
tereza.18@grillingmarketing.com
http://direct.grillingmarketing.com/unsubscribe/135141/8598232622
26.4.2012
turistico@foxmailconn.org
http://direct.foxmailconn.org/unsubscribe/8daafc/8598232622
30.4.2012
eva.fridrich@surynetplus.com
http://direct.surynetplus.com/unsubscribe/9100a4/8598232622
2.5.2012
mailing@lotmat.cz
4.5.2012
bet-at-home@surynetplus.com
15.5.2012
organizator.turistico@mikadodance.com
http://direct.mikadodance.com/unsubscribe/9a4ecb/8598232622
15.5.2012
vizitky@wildtooth.com
15.5.2012
citibank@truhlaboot.net
http://direct.truhlaboot.net/unsubscribe/2eb2e8/8598232622
16.5.2012
Gabina.Doberska@wildtooth.com
16.5.2012
petra.havlickova@mikadodance.com
16.5.2012
katarina.kozakova@mikadodance.com
22.5.2012
petra.zdanska@truhlaboot.net
30.5.2012
petr.svoboda@karatomail.com
http://direct.karatomail.com/unsubscribe/32e42e/8598232622
3.6.2012
sammiepadilla@nera.com
8.6.2012
info@hyperslevy.cz
16.6.2012
jana.novotna@kakirakinet.net
20.6.2012
pomoc.poskozenym@kakirakinet.net
20.6.2012
martina.rusova@kakirakinet.net
9.6.2012
mailing@zumail.cz
15.7.2012
mailing@zumail.cz
19.7.2012
mailing@zumail.cz
20.7.2012
mailing@zumail.cz
21.7.2012
mailing@zumail.cz
24.7.2012
mailing@zumail.cz
http://mailing.yomio.sk/t/j-u-ehiyhk-l-b/
25.7.2012
mailing@pemail2.cz
29.7.2012
mailing@zumail.cz
29.7.2012
mailing@zumail.cz
30.7.2012
mailing@zumail.cz
Mám tytéž problémy. Některé frmy slušně napíšou, že mají databázi od M&A Solutions, a mají i klikátko na zrušení. Ovšem ZUmailu se zbavit nemůžu přes maily, co jim zasílám. A tam je nutná registrace, nestačí jim prodat databázi přece!
M&A Solutions s.r.o. jsou zloději a podvodníci!!!!! Pod touto firmou je registrován e-schop Misslady.cz, který si nechá za zboží zaplatit předm. Od února nezaslal ani zobží a ani nevrátil peníze a již několik měsíců nereaguje.
68. Právě na Misslady.cz jsou ony úžasné obchodní podmínky, o kterých jsem psal výš. Něco takového by mělo každého potenciálního kupujícího okamžitě odradit, takhle se slušný eshop nesmí chovat.
Viz http://misslady.cz/index.php?route=information/information&information_id=5
VII. Ochrana osobních údajů
Veškeré osobní nebo firemní údaje, které poskytnete v průběhu využívání e-shopu Prodávajícímu nejsou považovány za důvěrné a chráněné dle příslušných předpisů. Provozovatel a prodejci zapojení do systému se nezavazují, že tyto údaje neposkytnou třetím osobám. Nákupem v internetovém obchodě misslady.cz souhlasíte se zasíláním obchodních sdělení a reklamních mailů od společnosti M&A Solutions s.r.o. Či od třetích osob, kterým jsou tyto informace a e-maily společností M&A Solutions s.r.o. poskytnuty. Máte právo na výmaz svých osobních údajů z databáze zákazníků provozovatele, pokud jste neučinili žádnou objednávku zboží nebo služeb, a to na základě písemné žádosti zaslané na adresu provozovatele. V této žádosti musí být uvedeno vaše přihlašovací jméno, uživatelské ID a příslušný e-mail.
66. Omlouvám se, kvůli mnoha adresám dal Wordpress váš příspěvek označil jako spam a všiml jsem si toho v administraci až teď.
K první části: Jsou bohužel věci, které neovlivním, také bych rád tohle viděl hned v prvním kroku. Ale na druhou stranu zákon tohle nevyžaduje a v nastavení na klub.mf.cz si skutečně můžete nastavení posléze upravit. Zkuste to a uvidíte.
Dlouho to zde sleduji a jsem rád, že alespoň o některých podvodnících se v malinko mluví. Faktem je, že M&A Solutions porušují celkem dost zákonů a to nejen v IT světě, ale nikdo s tím nic nezmůže. V některých případech je to vlastně neprokazatelné, slovo proti slovu, jindy by se tím člověk zatáhl do problémů taky, ale předně je to tak malá ryba, že to za to nestojí. Jako jednotlivec navíc nemáte moc šancí vyhrát soudní spor, spíš je více rizik s tím spojených, které se nevyplatí. Mimochodem, koukněte do OR a asi vám hned dojde jak to je.
Všem vám přeji, abyste byli vymazáni z databází a neměli už s podobnou sebrankou problémy.
No, místo keců dej příště označit jako spamm a jdi makat! Aby jste se ze spammu jednou Neposxxxi!!!!
72. Že bychom vám s ostatními kazili podnikání? ![]()
72. Mě to označování spamu stojí nějaký čas, který mi pak chybí na to makání…Ale nečekám, že to pochopíte. :-)))
Zdravím všechny, mám stejný problém s nechtěnými e-mail od zumail. Poslal jsem stížnost na ÚOOÚ, ale nijak nereagovali. Uspěl jste u nich někdo se stížností?
na odpoved od UOOU si musite celkem dlouho pockat, bud vam napisi za rok, ze se to odlozilo nebo poslou vyjadreni (za par mesicu).
Taktez jsem jim hlasil lomat.cz
oprava, lotmat.cz
Dobrý den,
znovu se zapojím do diskuse (bohužel z důvodu závaznější nemoci). Pro všechny, z Misslady.cz, našeho projektu, jsme naprosto žádné kontakty nevyužili.
Všichni, kteří odeslali e-mail na příslušnou adresu jsou automaticky vymazáni, jak to je v našich VOP.
A věřte nebo ne, nemáme zapotřebí vytvářet dodatečné registrace.
Celkem 2 krát jsme uskutečnili takovýto prodej a vždy dle právě podložených dokumentů.
Pokud Vám někdo odesílá e-maily, MY NE! Nikdy jsme nerozeslali a nerozesíláme na registrované adresy žádné nabídky, s tímto se musíte obrátit přímo na odesílatele.
My Vás vymažeme z naší databáze, ale aby Vám nechodili jiné e-maily, musíte se obrátit přímo na odesílatele, ne na nás. My vás neodhlásíme.
Dobrý den pane Andrle, jsou to už déle než tři měsíce, co jste mi - před napsáním tohoto článku - slíbil, že mi pošlete odpověď na mé otázky. I přes mnoho připomenutí od vás stále nemám žádnou reakci.
Takže znovu:
- Jak se vám do databáze dostal můj e-mail, který byl vytvořený a použitý pouze za jedním konkrétním účelem, nikde jinde a rozhodně ne u služeb, které provozujete?
- Proč prodáváte databázi, kde u všech adres nemáte souhlas se zasíláním obchodních sdělení a přitom tvrdíte, že všichni uživatelé tento souhlas dali?
Dovolím si ještě jednu otázku. Připadá vám normální napsat do obchodních podmínek svého obchodu tohle?
„Veškeré osobní nebo firemní údaje, které poskytnete v průběhu využívání e-shopu Prodávajícímu nejsou považovány za důvěrné a chráněné dle příslušných předpisů.“
Ano,
byl jsem skoro 2 měsíce pryč, z důvodu vážných zdravotních důvodů.
Ano, ale nebudete raději komunikovat přes e-mail, ve věci Vašich e-mailů? Pokud ne, rád Vám zde samozřejmě zašlu, kdy a kde jste se registroval.
Ano, to je napsáno, ale z toho e-shopu nepoužíváme žádné kontakty, které jsme přes tento e-shop získali a ani nikdy nepoužijeme.
To už jsem psal.
Mou e-mailouvou adresu znáte, pokud to chcete řešit, kontaktujte mě.
Děkuji.
Pane Andrle, máte u sebe už asi osm mých e-mailových dotazů, v kopii i váš právník. Na to, odkud máte můj e-mail, se ptám už od začátku června. Kvůli tomu, že jste slíbil odpovědět a neudělal to, vznikl tento článek.
Tak prosím nedělejte, že jste se najednou dozvěděl něco nového.
Denně mi chodí i několik NEVYŽÁDANÝCH mailů od ZUmail a to z adres “mailing@zumail.cz” a “mailing@pemail2.cz”. Trvá to od 12.7. Nejprve jsem psal na jejich e-mail, po 14 dnech stížnost na ÚOOÚ. K čemu mi tento úřad je, když mi přijde odpověď že “…je tedy nereálné očekávat vyřízení stížnosti v kratším časovém úseku než několik měsíců.” Ještě jsem se nesetkal s takto agresivním spamem a to dokonce ani mimo ČR. K čemu nám jsou zákony o elektronické komunikaci? Je tedy nějaký způsob (nemíním antispam), jak tomu zamezit?
PS: pochopitelně jsem se na ZUmail nikdy neregistroval.
Tak tu máme nové adresy:
service@zumail.cz
service@pemail2.cz
Taktiež som sa pokúšal opýtať sa ich, odkiaľ vzali e-mailovú adresu k doméne, ktorú síce vlastním, ale zatiaľ stále nepoužívam, rovnako ako e-mailovú adresu k nej v tvare:
info@{domena}
Nie je nikde registrovaná, nikde zverejnená, ale napriek tomu na ňu príde spam. Podobný spam som dostal z inej firmy, tiež na mail v tvare info@{domena} na inej doméne. A taktiež som takú schránku (a ani alias) nikdy nezaložil.
V oboch prípadoch používam len doménový kôš (dočasne), takže keď sa začnú reálne používať, budú im tieto adresy nanič. Ide však o princíp - neznášam podvodníkov ako M&A solutions bez debaty sú.
Žiaľ pán Dušanko Andrle sa zľakol nášho “spamu” a zrušil si e-mailovú schránku.
Aspoň vie aké to je, dostávať e-maily, ktoré nechce.
Mimochodom o nejakom ZUmaile a podobných blbostiach som predtým v živote nepočul, takže ťažko som sa tam mohol vedome registrovať.
Ahoj lidi, ja to prave vyresil tak, ze jsem si nastavil v e-mailove schrance filtr na veskere reklamni maily od zumailu, nastavil jsem jejich automaticke preposilani na podpora@zumail.cz No a oni po par dnech nevydrzeli, napsali nasranej mail jestli se jako neumim odhlasit, ze proc takhle “spamuju” A ze mne teda za to mazou ze systemu, tak snad uz budu mit klid. Proc ja bych se odhlasoval odnekud kam jsem se neprihlasil, neregistroval ? Udelejte to taky tak, vracejte jim reklamy automaticky, a budete mit pak uz pokoj ![]()
to: Strejda.
Mám otázku. Když jsi nastavil !přeposílání! na podporu, jak jsi od nich mohl dostat mail? Ten se měl přeci přeposlat zpět.
Ahoj všichni, v posledních SPAM ze zumail je na konci odkaz na zrušení posílání zpráv. Kliknul jsem na něj a mám už od nich cca 14 pokoj.
Zabýváme se email marketingem už mnoho let a to po celé Evropské unii pod který zákon o nevyžádané poště spadá. Naprostou pravdu má v diskuzi Adam, který psal o právu a informatice.
Kdokoliv chce dělat email marketing, ať už je to slevový portál nebo kdokoliv jiný, tak nikdy si nesmí koupit databázi. Takhle to absolutně nefunguje. Ovšem na druhou stranu si může databázi takzvaně pronajmout a posílat emaily jménem firmy, která emaily nasbírala. Jakmile si databázi koupí, tak nemůže svým jménem posílat emaily, protože mu k tomu nikdo nedal souhlas.
Musím říci, že obchod s daty je v České republice “divoký západ”. A smutné je, že ne všichni jsou jako pan Lutonský, který si najde hlavní zdroj. I když nevědomost neomlouvá může se stát, že dostanou pokutu ty nepravý. Pokud nechcete dostávat emaily s obchodním sdělením, tak se prosím odhlašujte a pokud odhlašování nefunguje, tak udávejte.
A nepodporujte business typu dostanu 5 haléřů za to, že kliknu na email. To ničí email marketingovou činnost stejně jako prodávání databází.
Dovolím si k této kauze několik komentářů.
1) Ztrácet čas diskusemi s původci spamů je zcela bezpředmětné. V naprosté většině případů jsou si dobře vědomi nezákonnosti svého jednání, a svými tvrzeními jen kalí vodu. Přimět lidi tohoto druhu k nějaké sebereflexi nebo uznání chyby je nemožné.
2) Pokud na to máte čas, udávejte tyto lidi co nejčastěji na ÚOOÚ. Můžete tím docílit alespoň malé satisfakce, protože zmíněné postavičky se ocitnou v databázích úřadu, a při opakovaném spamování jim bude udělena pokuta. Pokuta je bohužel dle stávající praxe úřadu udělována až při OPAKOVANÉM spamování, tj. rozesílání nevyžádaných obchodních sdělení poté, co bylo uloženo první “napomenutí”.
3) Jak jsem zmínil v (1), handrkování se s těmito lidmi je neúčinné. Jsou-li udáni, využívají všech v této zemi obvyklých prostředků k mlžení a oddalování dne, kdy by měli přestat spamovat nebo zaplatit pokutu (zvláště pokud se jedná o majetkově velmi silné společnosti typu
Kasa.cz). Cesty k tomu, jak tyto firmy a jedince přimět k určitému zamyšlení nad jejich chováním, proto vedou jinudy.
V zahraničí najdete celé weby zabývající se tímto tématem a metodami, jak dát spammerům pocítit, že se nechovají v souladu s prostou lidskou morálkou. Nebudu zde tyto návody tlumočit, nicméně myslím, že nebude od věci si na tomto místě shrnout některá na Internetu volně dostupná fakta, a trochu se jimi pobavit :-).
Jednateli firmy M&A Solutions s.r.o. jsou:
- Dušan Andrle, Chelčického, 38601 Strakonice, narozen 10.5.1988
- Mohammed Abubaker, Vaníčkova 7, 16900 Praha 6, narozen 6.1.1981, trvalý pobyt Palestinská autonomie, Ya’bad, Ya’ bad main street 969
Původně se tato firma jmenovala MONOCEROS CONSULTATIO s.r.o., a její jednatelkou byla také podnikavá bakalářka Eliška Boevová, kterou jsme loni mohli vidět v pořadu Prostřeno
(http://www.iprima.cz/prostreno/ucastnici/eliska-boevova).
Mladý pan Andrle se v letech 2007-2008 věnoval Živnosti “Grafické práce a kresličské práce”, načež tuto živnost ukončil. Inu, jsou lepší způsoby obživy…
Český spam se šíří jako mor. Pokud nechceme, aby v něm za chvíli kdejaký studentík viděl možnost snadného výdělku, hlašte na příslušný úřad co nejvíce těchto mailů, a pranýřujte dané firmy a individua všude na Internetu. Volejte na ÚOOÚ a ptejte se, jak jsou vaše stížnosti
vyřizovány. Nenechte si špinění vašich mailových schránek líbit!
Zdravím, od Zumaulu jsem sice dostal email, ale až po registraci, protože mi dala s mým svolením kontakt další osoba, takže to rozhodně neberu jako nevyžádanou poštu.
Mám mnoho schránek pro různá využití. Pro práci, rodinu, přátele, banky, aukro, xichtoknihu, obchody, emailové konference, státní instituce, dodavatele energií, petice a v neposlední řadě pro životního koníčka (kvůli kterému jsem si zřídil svou první schránku). Je jich tak dvacet v celku udržovaných. V podstatě mi NP chodí tak do jedné schránky.
Se spamem z ciziny jsme už dávno přestal bojovat, dám filtr a je hotovo. Někdo mohl mít i zavirovaný PC, někde byla vidět má adresa, co já vím, zjišťovat to nebudu.
Ale posledních několik měsíců bojuji s českou NP. Možná jsem při nějakém rychlém obchodě dal souhlas třetí osobě, nevím a také to dodatečně zjišťovat nebudu. Ale rozhodně mi pomohlo kliknout na odhlášení. Jen u jednoho “dodavatele” to hned nepomohlo, stačilo upozornění, aby si mne vyškrtli ručně, pokud nechtějí mít co dočinění se státním úřadem, na což se sice neozvali, ale zároveň od něj už nic nechodí. Pak jsou takoví “dodavatelé”, kde není žádné tlačítko, možná jen nebylo v Opeře vidět, prostě jsem jim opět napsal upozornění. Mám asi tak měsíc už klid.
A jinak děkuji za diskusi.
Vyzkoušel jsem radu pana Strejdy a nastavil filtr na přeposílání kopií e-mailů od ZUmailu na jejich adresy podpora@zumail.cz a help@zumail.cz. Hned druhý den mi přišlo oznámení, že smazali mou adresu z jejich databáze (z adresy servis@zumail.cz). Takže tento postup na ně platí.
Začal mi chodit spam z emailu info@zadarmicko.cz. Po několika desítkách emailů jsem se dozvěděl, že email přišel přes web ideamailing.cz, který provozu - hádejte kdo - M&A Solutions, s.r.o.
Přátelé, ZUmail (zřejmě i pemail a podobné) je služba, která svým klientům načítá provize za čtení reklamní pošty. Pokud se zaregistrujete, začnete dostávat reklamní poštu. Pokud se zaregistrují i vaši známí, budou dostávat také provizi a vy bonus za zprostředkování dalších “spolupracovníků”. Čím více vašich známých se zaregistruje, tím větší je vaše provize. Je tedy velmi pravděpodobné, že pokud vám chodí zumaily, aniž byste se zaregistrovali, zřejmě vás zaregistroval někdo z vašeho okolí, který si tímto pochybným způsobem chtěl navýšit své vlastní provize. Z TOHO VYPLÝVÁ, ŽE ZA SPAM NEODPOVÍDÁ ZUMAIL, ALE VAŠI ZNÁMÍ. Pokud se chcete odhlásit, nejsnazší cestou se mi jeví, vstoupit do “vašeho” ZUmail účtu a smazat ho ;o)
Výborně Romane (93), jak se tedy odhlásím odněkud, kde jsem se nepřihlásil a neznám tedy přihlašovací údaje? Navíc… Můj případ to bez pochyb není, neboť adresu, na kterou mi chodí spam od Z, nepoužívám na běžnou korespondenci. Spam mi občas chodí i z jiných adres. Je zajímavé, že tento obsahuje většinou odkaz “unsubscribe” a funguje. Že to tak není u Z není asi náhoda. Petře (91) - tento návod mě nefunguje. Všechny maily mi “odráží” přímo server zpět na všechny jejich adresy v pěti kopiích. Jelikož se mail následně zahodí, netuším jestli mi něco psali. Tak 1x za měsíc ten filtr vypnu a ejha… ráno 5 mailů od Z. Ještě doplním- jak jsem psal výše - 25.7.2012 jsem podal stížnost na UOOU. Mimo automatické odpovědi dodnes žádná reakce. 1. k čemu mi tedy uoou je 2. => vůbec se nedivím, že v tom Z pokračuje, když uoou jedná, jak jedná…
Jsem autorem příspěvku č. 90. (28. 11. 2012, 02:01). Nové problémy s nevyžádanou poštou jsem dnes odeslal na http://odvodnefirmy.cz/3dliving/ , příspěvek č. 19 (08.02.2013 16:05).
Omlouvám se, správně má být http://podvodnefirmy.cz/3dliving/ .
Dobrý den, pane Lutonský,
obracím se na Vás z pozice rovněž podvedeného, ale tentokrát podnikatele, který si objednal reklamní akci přes emaily, které měly být všechny ověřené. Pan Andrle obdržel zálohovou platbu ve výši několika tisíc korun. Nejenže však celou reklamní akci neprovedl, ale ani nevystavil žádný daňový doklad a nezaslal neoprávněně získané peníze zpět! Chcete-li, mohu zaslat podklady pro rozšíření Vašeho článku o tomto podvodném jednání. Email jako administrátor máte.
Všem přeji pevné nervy v boji s příživníky a parazity naší společnosti.
Karle (94), filtry jsem přesně nastavil na Přeposlat kopii na ZUmail a následně přesunout do složky Spam. Přesto mi jejich e-mail s oznámením o vymazání z databáze přišel (schránku mám na Seznamu). Nevím zda neudělali jiné opatření a už to tak nejde. Ale tento postup jsem uspěšně použil i na jiné 2 spamy a mám éod nich pokoj…
Ohledně ÚOOÚ s Vámi musím souhlasit. Stížnost jsem podával 25.7.2012 a dnes 15.3.2013 mi přišla následující odpověď:
Praha 15. března 2013
Žádost o vyjádření
Na základě obdržených stížností byla Úřadem pro ochranu osobních údajů zahájena
kontrola Zn. INSP4-3430/12-163 týkající se šíření nevyžádaných obchodních sdělení
společnosti TG Media s.r.o., IČ: 248 26 103.
V rámci prováděné kontroly kontrolovaný sdělil, že některé emaily jsou nebo
v minulosti byli registrovanými uživateli (v současné době již třeba zrušenými nebo
odhlášenými uživateli) společnosti TG Media s.r.o., na portálu http://www.zumail.cz a některé
emaily jsou údajně klienty (uživateli) M&A Solutions s.r.o..
V této souvislosti Vás žádáme o Vaše vyjádření, zdali jste v současné době nebo
v minulosti byli někdy registrovanými uživateli portálu http://www.zumail.cz, případně jestli jste
udělili souhlas k zasílání obchodních sdělení společnosti TG Media s.r.o. nebo M&A
Solutions s.r.o..
Své vyjádření prosím adresujete ve lhůtě 10 dnů na adresu elektronické pošty
posta@uoou.cz k uvedené spisové značce.
Mgr. Alexandra Bradnová
ředitelka inspektorátu IV.
Je to naprosto ubohý postup, protože pořadované údaje jsem sděloval již ve stížnosti. Přece musí mít těch stížnosti na tuto firmu mnoho, tak by měli postupovat poněkud razantněji…
Až se s tím stane něco dál, tak to sem pro zajímavost zkopíruji…
Dobry den vsem,
take patrim k postizenym, kterym je zasilan spam od zumail. Kde moji adresu vzali, netusim. Po prvnim mailu jsem na mailing@zumail.cz odpovedela:
Dobry den, nikdy jsem nespolupracovala a tudiz nedala souhlas spolecnosti M&A Solutions s.r.o. s poskytovanim mych osobnich udaju (v zivote jsem o te firme neslysela ani o ni necetla).
Zadam vas timto o vymazani me adresy z vasi databaze a nepreji si byt vasi firmou nadale kontaktovana. V zadnem pripade se nehodlam hlasit k uctu vami vytvorenem.
Vas email a stiznost na spolecnost M&A Solutions s.r.o. jsem predala Uradu pro ochranu osobnich udaju.
S pozdravem XY
Samozrejme, ze me z databaze nevymazali a jejich spam chodil nadale dal a navic i z adresy @pemail2.cz. Musela jsem nakonec vsechny adresy od zumailu blokovat jako nevyzadanou postu. Ohlasila jsem vse na UOOU a dnes mi od nich prisla tataz odpoved jako Petrovi(98).
Stiznosti bude zrejme asi dost. Take jsem zvedava na vysledek setreni UOOU. Preji vsem pevne nervy
Marek Lutonský o všem, co ho napadne využívá WordPress MU a běží na Blog.zive.cz. Vytvořte si svůj vlastní blog
Sledování přes RSS: články
a komentáře
Partnerská sekce pro IT profesionály:
Microsoft TechNet/MSDN